دومین مجمع روسای انجمن ها و تشکل های صنفی راهنمایان گردشگری از 22 تا 24 آذرماه سال جاری به میزبانی انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان کرمان در حال برگزاری است.
به گزارش روابط عمومی کانون انجمنهای صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور ، یکی از دغدغه های اصلی دولت تدبیر و امید، ارتقاء جایگاه صنعت گردشگری در برنامه ششم توسعه کشور است، به طوری که توسعه این صنعت به عنوان یکی از اولویت های اصلی برنامه تعیین شده است و در این راستا دومین مجمع روسای انجمن ها و نمایندگان راهنمایان گردشگری کشور در سال جاری فرصتی است تا مطالبه گری صنفی با پیگیری موضوعات متنوع پیگیری شود.
مجمع روسای انجمن ها و نمایندگان راهنمایان گردشگری کشور با حضور 29 استان در حال برگزاری است.
بر اساس این گزارش ، یکی از موضوعات اصلی که در دومین مجمع روسای انجمن ها و نمایندگان راهنمایان گردشگری مورد بررسی قرار می گیرد، تدوین برنامه های یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران به میزبانی کرمانشاه است که به مناسبت روز جهانی راهنمایان گردشگری با تولی گری کانون راهنمایان‌گردشگری کشور هر ساله برگزار می شود.
این گزارش حاکی از آن است که در نخستین روز از برگزاری اجلاس، شرکت کنندگان با مقامات استان کرمان از جمله معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، رئیس اتاق بازرگانی و دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان دیدار کردند و به تبادل نظر در حوزه گردشگری استانی و ملی همزمان با جشن ثبت‌جهانی گلیم سیرجان پرداختند.
همچنین شرکت کنندگان در دومین روز از برگزاری این اجلاس از جاذبه های منطقه سیرچ و شهداد کرمان و همچنین با هماهنگی انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان کرمان از فرودگاه جدیدالاحداث شهداد که با کاربری تاکسی هوایی راه اندازی شده است،بازدید به عمل آورند.
گفتنی است آخرین روز اجلاس به جلسات تخصصی،صنفی و داخلی کانون راهنمایان گردشگری و همچنین رسیدگی به چگونگی میزبانی یازدهمین گردهمائی اختصاص یافته است.