یازدهمین مراسم روز جهانی راهنمایان گردشگری در ایران
کانون انجمنهای صنفی کارگری راهنمایان گردشگری سراسر کشور

یازدهمین گردهمایی سالانه راهنمایان گردشگری: کرمانشاه
یازدهمین مقصد راهنمایان گردشگری امسال در کرماشان بود. طی برنامهای چهار روزه بیش از چهارصد و پنجاه راهنمای گردشگری با جاذبهها کرمانشاه آشنا شدند. انجمن صنفی راهنمایان کرمانشاه و اعضای متعددی از کانون راهنمایان طی بازهای نه ماهه برای برگزاری این گردهمایی تلاش کردند. همچون روال سالهای قبل، پیگیری دغدغههای صنفی در نشست خبری با حضور مسئولین کشوری، برگزاری کلاسهای آموزشی و دعوت از میهمانان ویژه بخش قابل توجهی از این گردهمایی بود. در نشست خبری جناب آقای کوچک نژاد، رئیس فراکسیون گردشگری مجلس حضور داشتند. یکی از چندین کلاس آموزشی با حضور پروفسور هنکلمن، باستان شناس هلندی برگزار شد. پرفسور کزازی و گلزاری میهمانان فرهنگی، آقایان رفیعی(ریاست انجمن صنفی دفاتر ایران)، صدیقی(مدیر روابط عمومی جامعه تورگردانان ایران)، خادم الرضا (بازرس جامعه تورگردانان) و شعبانی(مدیریت تورهای ایرانگردی روما پرواز) از میهمانان صنفی بودند.
معرفی جاذبههای گردشگری، تاریخی و فرهنگی غنی کرمانشاه برنامه روزهای اول و دوم(اول و دوم اسفند) این گردهمایی بود. روز سوم مختص به برنامههای آموزشی و نشست خبری و نهایتاً پیام گردهمایی، حمایت از کرمانشاه بود. آرش نورآقایی در شب سوم پیام این گردهمایی را به همگان اعلام کرد”پایمردی راهنما برای پایداری کرمانشاه”. روز چهارم که همان روز اختتامیه بود؛ مراسم با تجلیل و تشکر از راهنمایان نمونه کشوری، میهمانان ویژه، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه و انجمن صنفی محترم کرمانشاه به پایان رسید. لازم به ذکر است که نگرانیهای زیادی برای حضور در استان بعد از زلزله بود اما با نظر مسئولین استانی این گردهمایی برگزارشد. راهنمایانی که در این گردهمایی حضور داشتند هزینه ساخت هفت کانکس برای هموطنانمان در سرپل ذهاب را پرداخت کردند.
سومین مجمع عمومی سال 1396 و ششمین انتخابات بازرس کانون انجمنهای صنفی کارگری راهنمایان گردشگری سراسر کشور
در حاشیه یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر کشور در کرمانشاه، سومین مجمع نوبت عادی کانون راهنمایان کل کشور در محل سالن آناهیتای هتل پارسیان مورخ سوم اسفند 1396 با حضور نمایندگان انجمنهای صنفی راهنمایان گردشگری از بیست و دو شهر طی پنج ساعت برگزار شد. نمایندگان استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی،اردبیل،اصفهان،البرز،تهران،خوزستان، خراسان رضوی، زنجان، مازندران، مرکزی، فارس، کاشان، کردستان،کرمان،کرمانشاه،گیلان، قم، قشم, هرمزگان،همدان و یزد.
در این مجمع دستورات از پیش تعیین شده (گزارش عملکرد هییت مدیره، گزارش بازرس، پیگیری مصوبات دو مجمع سال 1396 ) به همراه انتخابات سالانه بازرس انجام شد.
مجمع عمومی فوق العاده کانون انجمنهای صنفی کارگری راهنمایان گردشگری سراسر کشور
این مجمع درسالن آناهیتای هتل پارسیان کرمانشاه مورخ سوم اسفند 1396 با حضور نماینده محترم وزارت کار از تهران، اعضای هییت مدیره کانون و نمایندگانی از بیست و دو انجمن صنفی راهنمایان از شهرهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی،اردبیل،اصفهان،البرز،تهران،خوزستان، خراسان رضوی، زنجان، مازندران، مرکزی، فارس، کاشان، کردستان،کرمان،کرمانشاه،گیلان، قم، قشم, هرمزگان،همدان و یزد برای اصلاحاتی در اساسنامه تشکیل شد. تمامی موارد بررسی شد و به تایید نماینده وزارت کار و اعضای محترم مجمع رسید.