دولت مکلف به پوشش بیمه راهنمایان گردشگری شد

با پیگیری مستمر کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور، کمیسیون تلفیق مهر تایید بر اهمیت این زنجیره در صنعت گردشگری و لزوم حمایت دولت در پوشش بیمه سفرای فرهنگی کشور گذاشت.

مسئله بیمه مهمترین خواسته صنفی این قشر محسوب می شد که ادوار دولت کمتر مورد توجه قرار داده بود تا بالاخره مجلس آستینی برای این حوزه بالا زد.

دکتر «سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این که راهنمایان گردشگری به عنوان یکی از ارکان اصلی صنعت گردشگری هستند، اظهار می‌کند: این سفیران فرهنگی همواره وظیفه خطیر تصویرسازی صحیح کشور در ابعاد سیاسی، فرهنگی و مذهبی را به عهده داشته و در صف مقدم مبارزه با ایران هراسی قرار دارند.

وی با اشاره به این که نیروی انسانی مجرب از ثروت‌های کلان کشور است، می‌گوید: این قشر در ارزآوری و توزیع یکنواخت سفر به استان‌های مختلف کشور نقش به سزایی را ایفا می‌کنند.

این مسئول تاکید می‌کند: با توجه به اهمیت صنعت گردشگری و ضرورت حفظ نیروی متخصص این صنعت به خصوص در دوران کرونا، تاکید مقام معظم رهبری بر حمایت و پوشش بیمه اقشار آسیب دیده و پیگیری مستمر کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور، نمایندگان مردم در کمیسیون تلفیق، بیمه راهنمایان گردشگری را به عنوان اقشار خاص مورد بررسی قرار داده و در تبصره ۱۴ ردیف ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۰ ثبت کردند.

«سیدمحسن حاجی سعید» رئیس کانون راهنمایان گردشگری سراسرکشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با توجه به وعده مسئولان در اجرایی شدن بیمه راهنمایان‌ گردشگری تصریح می‌کند: راهنمایان گردشگری را عمدتا جوانان تحصیلکرده و مسلط به حداقل یک زبان خارجی تشکیل می‌دهند.

این مسئول تصریح می‌کند: شوربختانه بسیاری از پیشکسوتان این صنف که به کهولت سن رسیده و توان اجرای تور را ندارند، در تامین هزینه‌های زندگی و درمان دچار مشکلات جدی هستند و با کمک‌های همکاران و نهادهای خیریه به سختی روزگار می‌گذرانند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در لایحه بودجه ۱۴۰۰  سهم دولت از پرداخت هزینه بیمه راهنمایان گردشگری دچار ابهام بود، می‌گوید: این قشر از تبصره ۱۴ حذف شدند اما با پیگیری‌های کانون راهنمایان گردشگری، وزارت گردشگری و سازمان برنامه بودجه و طی استعلام و استفساریه از مجلس محترم، این ابهام برطرف شد.

متن کامل را از طریق لینک ذیل مطالعه نمایید.
https://www.isna.ir/news/99110806109/

کانون راهنمایان گردشگری سراسر کشور

iftga.com

کانال تلگرام کانون راهنمایان گردشگری سراسر کشور

@iftga

اینستاگرام کانون راهنمایان گردشگری سراسر کشور

https://instagram.com/iftga?igshid=lpbyak428k3b